Šesté výročí odsouzení Waltera Bonda

Převzato ze SupportWalter.org

Ve chvíli, kdy píšu tohle prohlášení, se nedá pořádně vysvětlit, jaký jsem v té době žil život. I když jsem před odsouzením byl aktivistou za práva zvířat a veganství, v hnutí jsem nikdy nebyl viditelnou postavou. Pracoval jsem v místním krámku se zdravou výživou. O víkendech jsem pracoval ve zvířecím azylu a ve volném čase jsem se účastnil akcí, při kterých jsem se snažil lidi vzdělat o tísnivé situaci zvířat a etice veganství (ne jen o jídle).

Na konci dubna 2010 jsem vypálil továrnu na ovčí kůže v Denveru a můj život už nikdy nebyl stejný… Já sám se necítím stejný. Už mi nezáleží na tom, jestli dokážu změnit svět, netrávím dlouhé hodiny vztekáním se a běsněním nad tím, jak otřesní jsou neveganští členové mojí rodiny nebo přátelé, nebo nad tím, jak to prostě nechápou. Neztrácím čas ani emoční energii pláčem nad krutostmi tohoto světa. A nevzdávám se ani neslevuju z Osvobození zvířat jenom proto, že sám nedokážu věci změnit. Jde o nešťastné fáze, kterými si mnozí v tomto hnutí projdou. Trochu jako aktivistický rituál vyhoření, který je povrchní i sobecký.

Není to o tom, neustále křičet za Zvířata, být naštvaný za ně, nebo o vymýšlení nové řady pohodlných veganských hovadin, díky kterým mají spotřebitelé a společnosti pocítit aktivistický zápal. Není to o mně ve vězení, ani o tom, jaké máš ty, já, my pocity o čemkoliv! Je to o pozitivní akci, která dnes zachrání životy Zvířat! Která dnes ukončí jejich vykořisťování a otroctví! Bez ohledu na to, jaký z toho máme pocit, nebo si o tom myslíme!

V tomto prohlášení, které jsem předložil soudu, jsem několik měsíců předem zíral na prázdný list papíru v bloku v okresní věznici a řekl jsem si: „Co bys řekl na obranu Zvířat, kdyby ses nestaral o to, co si o tom pomyslí média, tví podporvatelé, tví kritici nebo soudce?“ Trvalo mi 8 minut, než jsem ho napsal. Moje ruka sotva dokázala držet tempo s mými myšlenkami, doslova se ze mě linuly.

Když nastal den rozsudku, uměl jsem si to nazpaměť. Vzpomínám si na sabolibost těch, kdo se u soudu radovali z mého pádu, a soudcův vážný a zastrašující tón. A pak jsem přednesl své prohlášení a než jsem skončil, všechny tváře v místnosti se změnily, navzdory tomu, že šlo o můj den zkázy. Byla to pravda, kterou jsem musel říct kvůli Zvířatům i sobě samému, která tím dnem zatřásla.

A zatímco v soudní síni četli můj rozsudek, vzpomínám si, že jsem přemýšlel nad tím prohlášením, jako kdybych se nezajímal, co si o něm ostatní myslí, a usmíval jsem se pro sebe, protože možná vůbec poprvé jsem na to sral! A o několik let později v mé cele……. No. „vězení pro mě není žádnou velkou těžkostí“.

S pozdravem,

Walter Bond, válečný zajetec

—————————————————————————-

Předtím, než byl soudcem v tento den před šesti lety odsouzen, řekl Walter Bond toto …

Prohlášení před soudem v Denveru, Coloradu, 11. února 2011

Dnes tu jsem, protože jsem vypálil Sheepskin Factory v Glendale, CO, podnik, který prodává kožky, kožešiny a další kůže mrtvých Zvířat.

Vím, že si mnoho lidí myslí, že bych měl cítit lítost za to, co jsem udělal. Řekl bych, že právě teď je obvykle čas, kdy se mám plazit a žádat o milost. Ujišťuju vás, že kdybych se tak cítil, udělal bych to.

Ale nelituju ničeho, co jsem udělal. Ani nejsem zastrašen autoritou tohoto soudu. Protože systém, který dává přednost právům utlačitele před pošlapanými, je nespravedlivým systémem.

A přesto, že tento soud má skutečnou a opravdovou moc, zpochybňuji jeho morálku.

Pochybuju, že se soud zajímá o opatření, která jsem učinil, abych neublížil žádnému člověku či náhodnému diváku, a ještě méně se zajímá o ubohé životy, které musí ovce, krávy a norci protrpět, až do smrti, aby coloradský podnik mohl vydělávat na jejich věznění, zotročování a vraždě.

Samozřejmě, že ani majitelé a zaměstnanci továrny se o to nestarají, jinak by neměli co dočinění s tak zlověstným a hrůzným krvavým obchodem. Takže nebudu plýtvat dechem tam, kde vyzní naprázdno.

Právě proto jsem rozhodl pro ilegální přímou akci. Protože je vám to jedno. Je jedno, kolik zvířeckoprávních aktivistů s vámi bude mluvit, kolik vám bude domlouvat, vám na tom nezáleží. No, pane Livaditisi (majitel Sheepskin Factory), mně nezáleží na vás.

Lidé jako vy a já nemají nic společného. Chci, abyste věděl, že ať už mě soud dnes odsoudí k čemukoliv, nic jste nevyhrál!

Vězení pro mě není žádnou těžkostí. Ve společnosti, která dává větší cenu penězům než životu, považuji za poctu, že mohu být zajatcem ve válce proti mezidruhovému zotročování a objektifikaci! Také chci, abyste věděl, že vám dobrovolně nikdy nezaplatím ani dolar, ani jeden! Doufám, že váš podnik zbankrotuje a vy se zadusíte každým penny, který vyděláte na vraždě Zvířat! Doufám, že se zadusíte a shoříte v pekle!

Mým podporovatelům chci poděkovat za to, že za mnou stáli a ukázali tomuto soudu a vykořisťovatelům Zvířat, že spolu držíme a že se jako hnutí nebudeme omlouvat za pocit naléhavosti.

Nedáme přednost zájmům obchodu před vnímavostí! A nikdy nepřestaneme vzdělávat, agitovat a konfrontovat lidi odpovědné za smrt naší Matky Země a jejích Zvířecích Národů.

Mé veganské sestry a bratři, naše životy nepatří nám. Sobectví je cestou nenasytů, úchylů a šiřitelů nespravedlnosti. Říká se, že aby zlo zvítězilo, stačí, aby dobří lidé nic neudělali. Naopak, jediné, co zastaví zotročování, využívání, zneužívání a vraždu jiných než lidských Zvířat, je odhodlání bojovat jejich jménem!

Udělejte, co můžete. Udělejte, co musíte. Buďte veganskými bojovníky a skutečnými obránci Zvířat. A nikdy se nezpronevěřte jejich vrahům a vyděračům.

Fronta za osvobození zvířat je odpovědí.

V lidské historii se zřídka objevilo tak osobně mocné a mezinárodně účinné hnutí. Nemůžete se přidat k ALF, ale může se jí stát. A je to ta nejhrdější a nejmocnější věc, jakou jsem kdy udělal.

Až dnes opustíte tuto místnost, neděste se mého uvěznění. Veškerá dravost a láska v mém srdci žije dál.

Pokaždé, když někdo osvobodí Zvíře a rozbije jeho klec, žije dál! Pokaždé, když se aktivista odmítne sklonit před zákony, které chrání vraždu, žije dál! A žije dál pokaždé, když se noční obloha osvětlí troskami dalšího vykořisťovatelského podniku vykořisťovatele!

To je vše, Vaše Ctihodnosti, jsem připraven jít do vězení.

—————————————————————————————

Walter Bond je v současnosti ve vězení. Měl by být propuštěn v dubnu 2021.

Napište mu!

Walter Bond
37096-013
FCI Greenville
PO Box 5000
Greenville IL 62246

 

This entry was posted in Z klecí. Bookmark the permalink. Both comments and trackbacks are currently closed.
  • Archives