OTEVŘENÁ ZÁCHRANA SEDMI JEHŇAT

zpráva z michalkolesar.net

Kontaktoval mě člověk, jehož rodina má v zajetí ovce a narozená jehňata se rozhodli zčásti prodat na rožeň a z části pozabíjet sami. Prosil je, ať to nedělají. Zbytečně. Šest jich mělo zemřít, osud jednoho byl nejistý.

Rozhodl se tedy, že jehňata zachráni proti vůli své rodiny. Napsal mi a požádal o pomoc.

A tak jsme jedné noci vzali z čekárny na smrt sedm jehňat a odvezli je do nových domovů.

Díky všem, kdo byli na záchraně se mnou a všem, kdo ji podpořili finančně.

Pošlete to dál.

—————————————————————————

Pár slov od jedné záchranářky:

Bylo to moje poprvé. Nasadila jsem si masku a společně s ostatními šla pro jehňátka. Tu nejmenší jsem sevřela v náruči. Cítila jsem její srdce jak tluče u toho mého. V sobě jsem se ztišila. Zůstal strach, ale už nebyl o mě. Byl o ní.

Nelituji. Ani náhodou. Je málo činů, o kterých bych si mohla s takovou jistotou říct, že jsou pouze správné, ani trochu špatné a že stojí za to.

—————————————————————————

Pár slov od jednoho záchranáře:

…..když se ozvalo z vysílačky „jeď” následované jehněčím beeee, byl jsem šťastný, že jsem součást operace. Když se zvířata na odpočinkovém stanovišti pásla, volně pobíhala a byl čas se s nimi pomazlit, byl jsem ještě šťastnější.

Pak přišla chvíle rozloučení, jehňata byla opět naložena a rozvezena do nových domovů. V tu chvíli mi vjeli do očí slzy štěstí a smutku. Bylo mi jasné, že je nikdy neuvidím a zároveň jsem byl šťastný za 7 zachráněných životů.

—————————————————————————

Těm, kdo namítají, že záchrana 11 nebo 300 nebo jen jediné slepice je jen symbolická, odpovídám otázkou: Když se bude ve vodě topit 300 lidí a vy vytáhnete jen jediného nebo jedinou, bude to jen symbolické?

Přímé záchrany zvířat mění přítomnost místo snění o možné lepší budoucnosti. Nejsou o abstraktních, ale o konkrétních životech. Drží se skutečných priorit a rozbíjí falešné. Záchrana života je důležitější než majetek, zákon, většinová vůle nebo demokratická volba.

Protože zvířatům je jedno, jestli jsi v masce nebo bez masky

This entry was posted in Zprávy z fronty. Bookmark the permalink. Both comments and trackbacks are currently closed.
  • Archives